Bekijk de online versie.
Nieuwsbrief Naar 18 jaar - nr 26    

NIXzonderID actie: 17 mei - 1 juni 2018

NIXzonderID actie: 17 mei - 1 juni 2018

Tijdens NIXzonderID zetten we de leeftijdsgrens en de naleving daarvan bij iedereen weer op de kaart. Jongeren motiveren om zelf het ID te laten zien en verstrekkers stimuleren de ID check goed te doen. Dat is het doel van deze actieperiode. Elk jaar doen meer gemeenten en organisaties mee. Met elkaar op een positieve manier de aandacht richten op het NIXzonderID thema werkt! Doet u ook mee?

Bent u (van) een gemeente, GGD, IVZ, toezichthouder of NVWA dan kunt u acties organiseren, meedoen aan de complimentkaarten-actie, publiciteit generen via artikelen in kranten, social media en websites, posters verspreiden, flyers aan jongeren uitreiken of bijvoorbeeld een bijeenkomst organiseren over naleving en handhaving met lokale stakeholders of sportverenigingen.
Bent u een brancheorganisatie of verkooppunt? Dan kunt u het point-of-sale materiaal NIX18 gebruiken, een artikel in een personeelsblad, (branche)tijdschrift en op de website plaatsen, of ludieke acties bij verkooppunten organiseren om jongeren te herinneren aan het tonen van hun ID en personeel aan het goed uitvoeren van de ID check. Omdat er veel verschillende partijen betrokken zijn bij de naleving biedt de toolkit materiaal dat door iedereen te gebruiken is, maar ook materiaal dat voor de ene organisatie geschikter is dan voor een andere.

Lees verder

De materialen NIXzonderID

De materialen NIXzonderID

De materialen van de NIXzonderID actie hebben een zomerse uitstraling. De actieperiode is in de tweede helft van mei en biedt daardoor aanknopingspunten om aandacht te besteden aan typische zomerse activiteiten waar jongeren graag naar toe gaan of aan deel nemen. Denk aan de vele festivals, de eindexamenfeesten, schoolfeesten, afsluiting van het sportseizoen, muziekoptredens buiten, open terrassen bij de horeca, jongerenvakanties etc. Bij de materialen staat vermeld waar ze het meest geschikt voor zijn en hoe ze ingezet kunnen worden.

Lees verder wat u aan materialen kunt vinden

NIX18 Opvoedquiz

NIX18 Opvoedquiz

Veelvoorkomende misvattingen van ouders rondom het NIX18 thema en opvoeden, spelen de hoofdrol in de nu beschikbare NIX18 quiz. Deze digitale quiz staat op het platform Kahoot!. Middels prikkelende stellingen over opvoeding en de ouder-kindrelatie worden de thema's alcohol en roken bespreekbaar gemaakt.

Lees verder

NIX18 campagne flight van 16 april tot 13 mei

Afgelopen jaar zijn er nieuwe TV spots gemaakt en gebruikt. De boodschap was: je doet het niet voor NIX (een afspraak maken heeft zin). Deze spots worden ook ingezet voor de eerste NIX18- campagne flight dit jaar. Daarnaast wordt er een nieuwe radiospot gemaakt, die op 23 april live gaat. En heeft u de vernieuwde website van NIX18.nl al gezien?

Direct naar nix18.nl