Bekijk de online versie.
Nieuwsbrief Naar 18 jaar - juni 2015, nr.10    

NIX18 zet campagne door

NIX18 zet campagne door

Vanaf 1 juni t/m 21 juni wordt een een nieuwe flight van de NIX-campagne uitgezonden op TV. Er zal weer gebruik worden gemaakt van de filmpjes waarbij op ludieke wijze de ouders de afspraak van NIX maken. Naast de voorheen uitgezonden spotjes waarin het veranderen van het wifi-wachtwoord en het overhoren van een Duitse toets de context waren, zal er nu ook een spot over gamen worden uitgezonden. De boodschap blijft hetzelfde: "Hoe je hem ook maakt, NIX is de afspraak." Verder is de campagne aanwezig met online video's (preroll's) en via verschillende sociale media. Er is bewust gekozen voor deze periode, waarin gezinnen of pubers met elkaar op vakantie gaan. Het is belangrijk is om de NIX-afspraak te maken voor de vakantie.

Lees verder

Esprix Prijs voor NIX18-campagne

Esprix Prijs voor NIX18-campagne

De NIX18-campagne heeft 23 april in Amsterdam de 'Zilveren Esprix' gewonnen in de categorie 'Business to consumer'. In totaal waren 36 campagnes genomineerd.  Esprix zet de meest succesvolle marketingcommunicatie campagnes in het voetlicht. Campagnes die voor een Esprix in aanmerking komen, dienen aantoonbaar het gedrag van de doelgroep te hebben beïnvloed. De campagnes worden beoordeeld op het behaalde resultaat. Daarnaast kijkt de jury naar de intelligente combinatie van strategie en creatie.Esprix is een stichting die wordt geleid door een onafhankelijk bestuur, bestaande uit vertegenwoordigers uit de reclamewereld en het bedrijfsleven.

Lees verder

Voor het eerst op vakantie zonder ouders

 Voor het eerst op vakantie zonder ouders

Op de website hoepakjijdataan.nl/vakantie staan een paar filmpjes en informatie voor ouders wiens kind voor het eerst alleen op vakantie gaan. Zoals een filmpje waarbij een moeder een gesprek voert met haar zoon die voor het eerst zonder zijn ouders op vakantie gaat.

Ga naar hoepakjijdataan.nl/vakantie

Happy Drinks on tour deze zomer

Happy Drinks on tour deze zomer

Deze zomer is Happy Drinks weer van de partij op diverse evenementen. Zo is Happy Drinks in Utrecht te vinden bij verschillende activiteiten in aanloop naar Le Grand Départ van de Tour de France. De gemeente Utrecht heeft in samenwerking met Dazzling Cocktails speciaal hiervoor een Happy Drinks bus opgetuigd die bij diverse tour-activiteiten wordt ingezet, zoals in het Wilhelminapark tijdens de wielerweek.

Lees verder

Zomerevenementen

Zomerevenementen

Het evenementenseizoen breekt aan. Bij klein- en grootschalige evenementen speelt overal de leeftijdsgrens van 18 jaar voor verkoop van alcohol en tabak. Hoe pak je dat aan? Hoe breng je NIX18 onder de aandacht van bezoekers, organisatoren en barmedewerkers? Binnenkort kunt u op www.nix18.nl een toolkit met een aantal ondersteunende middelen vinden.

Lees verder

IkPas krijgt vervolg in 2016

IkPas krijgt vervolg in 2016

Het succes van de IkPas-actie in maart 2015 (4600 deelnemers) heeft de initiatiefnemers doen besluiten om te ijveren voor een jaarlijkse IkPas-maand maart. Een werkgroep, voorlopig bestaande uit Trimbos-instituut, GGD-en, verslavingspreventie en het lectoraat verslaving(spreventie) van Hogeschool Windesheim is al druk doende een actie in 2016 voor te bereiden. Afhankelijk van financieringsmogelijkheden worden diverse scenario's onderzocht.

Lees verder

Extra gadgets

Extra gadgets

Het ging hard met de beperkte voorraad gadgets. Maar er zijn weer extra pennen en sleutelhangers. Ze zijn te bestellen via de webwinkel van het Trimbos-instituut. Als de voorraad op is kan er niet geleverd worden .. dus op=op.
- Sleutelhanger NIX18 webwinkel Trimbos.nl
- Pennen NIX18 webwinkel Trimbos.nl