Bekijk de online versie.
Nieuwsbrief Naar 18 jaar - Juni 2014    

NIX 18, media en middelen in 2014

NIX18 zal zowel in de zomer als in het najaar op TV, radio en internet zichtbaar zijn. Er wordt daarbij gebruik gemaakt van bestaande én van nieuwe uitingen. Voor de regio en de maatschappelijke partners zullen er campagnemiddelen beschikbaar komen, o.a. campagnebeelden, gadgets en een postergenerator.

Lees verder

Ouderflyer De afspraak van Nix herzien

Flyer

De flyer is inhoudelijk aangepast en bevat nu ook beknopte informatie over niet roken. De flyer is gratis te bestellen of te downloaden via de Trimbos webwinkel of via naar18jaar.nl.

Direct naar de webwinkel

Happy Drinks van NIX en evenementen

happyDrinks

Onder het motto Happy Drinks van NIX zal Happy Drinks deze zomer op twee grote evenementen aanwezig zijn. Zo staat Happy Drinks op Pinkpop!
En we streven er naar om op basis van onze ervaringen een boekje samen te stellen met recepten voor festivals. Ook uw ervaringen kunnen we daarbij gebruiken.

Lees verder

Club van Frisse Ouders!

Frisse Ouders

Er is een Facebook pagina Club van Frisse Ouders ontwikkeld die ouders kan helpen om het alcoholgebruik van hun kinderen zo lang mogelijk uit te stellen. De Club van Frisse Ouders kan gebruikt worden om de activiteiten te ondersteunen van de normcampagne NIX18: niet roken niet drinken.

Lees verder

Hou vol geen alcohol

houvol

De magazines 'Hou vol, geen alcohol' (voor ouders van kinderen uit groep 8)  zijn aangepast aan de <18 boodschap. De magazines bieden ouders handvatten om met hun kinderen over het onderwerp alcohol in gesprek te gaan. Aan de hand van informatie, spelletjes en opdrachten leren ouders en hun kinderen meer over alcohol.

Direct naar de webwinkel

Evaluatie NIX 18 campagne

cartoon

De NIX 18 campagne 2013 is door de Dienst Publiek en Campagne (DPC) begeleid met een campagne-effect onderzoek. Er is in 2013 een goede start gemaakt. Door de campagne en de media aandacht is 'niet roken en drinken onder de 18' meer een gespreksonderwerp geworden en is de kennis over de wettelijke leeftijdsgrens onder ouders toegenomen. De resultaten zijn over de periode vanaf de start (18 november 2013) tot en met de eerste week januari 2014 gemeten.

Lees verder

Een tijdje niet drinken

IkPas

IkPas, 30 dagen zonder alcohol, 40 dagen zonder alcohol: de time out projecten rijzen de pan uit. Rondom de introductieperiode voor het nieuwe studiejaar zal in een aantal regio's een IkPas-actie worden georganiseerd, in de volgende nieuwsbrief komt hier meer informatie over.

Lees verder