NIX 18, media en middelen in 2014
NIX18 zal zowel in de zomer als in het najaar op TV, radio en internet zichtbaar zijn. Er wordt daarbij gebruik gemaakt van bestaande én van nieuwe uitingen. Voor de regio en de maatschappelijke partners zullen er campagnemiddelen beschikbaar komen, o.a. campagnebeelden, gadgets en een postergenerator.
Lees verder
Ouderflyer De afspraak van Nix herzien
De flyer is inhoudelijk aangepast en bevat nu ook beknopte informatie over niet roken. De flyer is gratis te bestellen of te downloaden via de Trimbos webwinkel of via naar18jaar.nl.
Direct naar de webwinkel
Happy Drinks van NIX en evenementen
Onder het motto Happy Drinks van NIX zal Happy Drinks deze zomer op twee grote evenementen aanwezig zijn. Zo staat Happy Drinks op Pinkpop! En we streven er naar om op basis van onze ervaringen een boekje samen te stellen met recepten voor festivals. Ook uw ervaringen kunnen we daarbij gebruiken.
Lees verder
Club van Frisse Ouders!
Er is een Facebook pagina Club van Frisse Ouders ontwikkeld die ouders kan helpen om het alcoholgebruik van hun kinderen zo lang mogelijk uit te stellen. De Club van Frisse Ouders kan gebruikt worden om de activiteiten te ondersteunen van de normcampagne NIX18: niet roken niet drinken.
Lees verder
Hou vol geen alcohol
De magazines 'Hou vol, geen alcohol' (voor ouders van kinderen uit groep 8) zijn aangepast aan de <18 boodschap. De magazines bieden ouders handvatten om met hun kinderen over het onderwerp alcohol in gesprek te gaan. Aan de hand van informatie, spelletjes en opdrachten leren ouders en hun kinderen meer over alcohol.
Direct naar de webwinkel
Evaluatie NIX 18 campagne
De NIX 18 campagne 2013 is door de Dienst Publiek en Campagne (DPC) begeleid met een campagne-effect onderzoek. Er is in 2013 een goede start gemaakt. Door de campagne en de media aandacht is 'niet roken en drinken onder de 18' meer een gespreksonderwerp geworden en is de kennis over de wettelijke leeftijdsgrens onder ouders toegenomen. De resultaten zijn over de periode vanaf de start (18 november 2013) tot en met de eerste week januari 2014 gemeten.
Lees verder
Een tijdje niet drinken
IkPas, 30 dagen zonder alcohol, 40 dagen zonder alcohol: de time out projecten rijzen de pan uit. Rondom de introductieperiode voor het nieuwe studiejaar zal in een aantal regio's een IkPas-actie worden georganiseerd, in de volgende nieuwsbrief komt hier meer informatie over.
Lees verder
|