Bekijk de online versie.
Nieuwsbrief NIX18voorprofs -    

Flight 22 april

Flight 22 april

Over minder dan een maand start een nieuwe flight van NIX18. De commercials van de afgelopen flight hebben het erg goed gedaan en uit de evaluatie blijkt dat ze het gesprek over NIX ook ECHT op gang hebben gebracht tussen ouder en kind. Deze commercials zullen dan ook grotendeels onveranderd worden ingezet bij de komende flight.

Na het succes van de samenwerking tussen Linda en NIX18 gaat NIX18 weer samenwerken met een partij voor nieuwe en leuke informatieve artikelen.

Wat helemaal nieuw zal zijn, maar waar NIX18 nog niet teveel over los kan laten, is een samenwerking met een grote bioscoopketen. Want wanneer heb je het nou echt helemaal over NIX met je kind? Inderdaad, tijdens een film! Welke film vind jij nou echt een film van NIX?

In een volgende nieuwsbrief meer informatie hierover.

NIXzonderID actie 2019

Logo NIXzonderID

Met de slogan Help je mee? pak alvast je ID! start donderdag 23 mei tot en met zondag 2 juni de NIXzonderID actie. De campagne gaat met gemeenten en lokale en regionale organisaties aandacht geven aan dit thema. Ook landelijke partner- organisaties van NIX18 sluiten zich aan.

Doet u ook weer mee? U kunt in de toolkit materialen vinden. Ook staat hier aangegeven welke materialen de komende tijd nog toegevoegd worden.

Er komt een nieuwe postergenerator. De postergenerator is te personaliseren en de posters zijn daardoor inzetbaar in verschillende settings  (zoals supermarkten, horeca, sportkantines). De poster laat zien dat het moeilijk is om de leeftijd te schatten en stimuleert jongeren alvast hun ID te pakken bij de aankoop van alcohol of tabak. Door in de verschillende settings hetzelfde beeld te gebruiken wordt de herkenbaarheid van de actie vergroot. De postergenerator is binnenkort beschikbaar via de NIX18 website.

Om jongeren te bereiken en hen te motiveren vaker spontaan hun ID te laten zien zal er een samenwerking aan worden gegaan met een mediapartner en content gemaakt dat hen aan zal spreken. Ook dit jaar worden verstrekkers gemotiveerd met een actie om gebruik te maken van de materialen voor legitimatie. Men kan meedingen naar een bijzonder smakelijke prijs door met een foto te laten zien dat het materiaal op de verkooplocatie gebruikt wordt. Uit alle inzendingen kiest NIX18 een winnaar die nog iets veel specialers te wachten staat. Via brancheorganisaties worden verstrekkers over deze actie geïnformeerd.

Naar de toolkit

NIX18 spel: 'Ik denk dat jij...'

NIX18 spel: 'Ik denk dat jij...'

Als ouder heb je meer invloed op het gedrag van je kind dan je misschien denkt. Ook als ouder met oudere pubers kun je het drink- en rookgedrag van je kind beïnvloeden. Het is belangrijk om met elkaar in gesprek te blijven. Door er open over te praten, blijf je met elkaar in contact over het onderwerp. Het NIX18 spel samen spelen is een leuke manier om dit te doen en een mooi moment om afspraken hierover te maken.

Bestel het spel

Opgefrist www.NIX18voorprofs.nl

Het meest valt de nieuwe naam NIX18voorprofs.nl op. Vanaf het jaar dat de leeftijdsgrens voor verkoop van tabak en alcohol verhoogd werd en de NIX18 campagne startte werd ook de website naar18jaar.nl geïntroduceerd. Inmiddels zijn we 5 jaar verder en is het tijd voor vernieuwing.

Op de website is meer overzicht in de toolkit aangebracht, een zoekfunctie en zijn nieuwe beelden toegevoegd. Op NIX18voorprofs.nl kunnen gemeenten en professionals die zich in hun regio en gemeente inzetten voor de NIX18 campagne informatie en materialen vinden.

Naar de website

Aanpassing logo NIX18

Aanpassing logo NIX18

NIX18 gaat in haar landelijke campagnestrategie de thema's alcohol en tabak meer scheiden in haar campagne uitingen. Door deze wijziging is het logo van de campagne aangepast en de ondertitel 'niet roken niet drinken' verwijderd. Graag vanaf nu het nieuwe logo gebruiken.

Naar logo bestanden

Trimbos-instituut stopt met Happy Drinks

Logo Happy Drinks

Aan alle goede dingen komt een eind. Zo ook aan de Happy Drinks activiteiten van het Trimbos-instituut. Het feit dat het Trimbos de activiteiten stopt, betekent gelukkig niet dat Happy Drinks helemaal verdwijnt. Pierre Wind heeft de website overgenomen en cateringopdrachten kunnen nog steeds via Dazzling Cocktails worden aangevraagd.

Lees verder in de toolkit